Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευτικών και Αθλητισμού προωθεί μια σειρά μεταρρυθμίσεων με στόχο να καλλιεργηθεί ο Αθλητισμός στην Εκπαίδευση και να διευρυνθεί η συμμετοχή των μαθητών στις αθλητικ΄ές δραστηριότητες καθ ́ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.
Αυξάνεται κατά μία ώρα το μάθημα της Γυμναστικής
Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης προωθείται η αύξηση μιας ώρας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία όλων των βαθμίδων. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της «Ημερίδας Διαλόγου για τον Αθλητισμό» ο κ. Πιερρακάκης αποκάλυψε ότι επεξεργάζεται σχέδιο για αύξηση κατά μία ώρα εβδομαδιαίως της γυμναστικής στα σχολεία ενώ ταυτόχρονα θα επιστρέψει ο θεσμός των Αθλητικών Σχολείων με την ίδρυση δύο πιλοτικών Αθλητικών Σχολείων.
Οι εν λόγω μεταρρυθμίσεις εντάσσονται στην προσπάθεια για να αναδειχθεί ο ρόλος της Φυσικής Αγωγής στην Εκπαίδευση. Μάλιστα όπως εξήγγειλε και ο αρμόδιος υφυπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, προσεχώς θα ανακοινωθεί όλο το μεταρρυθμιστικό πλαίσιο στον Σχολικό και Πανεπιστημιακό Αθλητισμό όπου μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνονται:
• Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Σχολικού Αθλητισμού με την υποστήριξη Καθηγητών Φυσικής Αγωγής
• Επέκταση Σχολικών Πρωταθλημάτων στα Γυμνάσια
• Ίδρυση δύο πιλοτικών Αθλητικών Σχολείων
• Υπεύθυνος Σχολών Πανεπιστημιακού Αθλητισμού
• Επιδίωξη για αύξηση κατά μία ώρα εβδομαδιαίως της γυμναστικής στα σχολεία
Τα Αθλητικά Σχολεία επιστρέφουν
Τα Αθλητικά Σχολεία ήταν ένα θεσμός που είχε αγαπηθεί ιδιαιτέρως από τους μαθητές αλλά το Υπουργείο Παιδείας τους έβαλε λουκέτο τον Ιούλιο του 2011. Μετά από 30 χρόνια αδιάλλειπτης λειτουργίας, πάρθηκε η απόφαση να κλείσουν. Όπως είχε δηλώσει η τότε υφυπουργός Παιδείας Ε΄ύη Χριστοφιλοπούλου, «Επειτα από σχεδόν τρεις δεκαετίες λειτουργίας τους, διαπιστώνεται ότι αποκλίνουν κατά πολύ από το σκοπό για τον όποιο συστάθηκαν. Το πολύ υψηλό κόστος λειτουργίας, σε συνδυασμό με τη μαζικοποίηση των τμημάτων, την παντελή απουσία των αρμόδιων αθλητικών ομοσπονδιών κατά το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγησή τους, αλλά και η υπερπληθώρα καθηγητών όλων των ειδικοτήτων κατέστησαν τα ΤΑΔ αντιπαραγωγικά για τον αθλητισμό και αντιπαιδαγωγικά για την εκπαίδευση».
Με βάση την εξαγγελία του κ. Πιερρακάκη, φαίνεται ότι το Υπουργείο εισάκουσε τις φωνές όσων ζητούσαν επιστροφή των Αθλητικών Σχολείων σε μια προσπάθεια αφενός να στηριχθεί ο Σχολικός Αθλητισμός, να αξιοποιηθεί η επιστημονική κατάρτιση των Ελλήνων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής και να βοηθηθούν οι μαθητές- αθλητές.
Εξάλλου όπως τόνιζαν και οι αθλητικοί εκπρόσωποι, η συνεργασία Αθλητικών-Σχολείων και Ενωσιακών- Ομοσπονδιακών προπονητών θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμη και θα προσέδιδε ιδιαίτερο κύρος στο θεσμό αλλά και ουσιαστικά αποτελέσματα εξέλιξης στους μαθητές-αθλητές υψηλού επιπέδου.