Αποζημίωση 10.000 Ευρώ για Ηθική Βλάβη σε Περίπτωση Παραβίασης του Μητρώου 11
Το Μητρώο 11 έχει θεσπιστεί προκειμένου να προστατεύονται οι συνδρομητές από ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις. Κάθε πάροχος διατηρεί ένα αρχείο όπου οι συνδρομητές μπορούν να δηλώσουν τον αριθμό τους, ώστε να μην δέχονται τέτοιες κλήσεις. Εφόσον ένας συνδρομητής, παρά τη δήλωσή του στο Μητρώο 11, συνεχίζει να λαμβάνει ανεπιθύμητες κλήσεις, δικαιούται αποζημίωση για ηθική βλάβη, με το ελάχιστο ποσό να ανέρχεται σε 10.000 ευρώ.
Η απόφαση 564/2024 του Αρείου Πάγου έκρινε υπέρ της συνταγματικότητας της διάταξης που προβλέπει αυτή τη χρηματική ικανοποίηση, τονίζοντας ότι δεν παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. Αντιθέτως, η διάταξη θεωρείται απαραίτητη για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας των πολιτών από διαφημιστικές εταιρείες. Η απόφαση εξασφαλίζει ότι η χρηματική αποζημίωση έχει αποτρεπτικό χαρακτήρα, απορρίπτοντας την αναλογία μεταξύ των οικονομικών συμφερόντων των εταιρειών και των δικαιωμάτων των πολιτών.
Σύμφωνα με την απόφαση, το κράτος διασφαλίζει τα δικαιώματα των πολιτών και η διάταξη αυτή δεν είναι αντισυνταγματική, αλλά αντιθέτως συμβατή με τα άρθρα 2 και 9Α του Συντάγματος.