Αλλαγές στο άρθρο 12 του ν. 4308/2014 βάζουν τέλος στην παραδοσιακή τιμολόγηση – Μόνο ψηφιακά μέσα για έκδοση αποδείξεων
Μια νέα εποχή ξεκινά για χιλιάδες επαγγελματίες και επιχειρήσεις, καθώς το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών καταργεί πλήρως την έκδοση χειρόγραφων τιμολογίων και αποδείξεων. Στο εξής, όλες οι συναλλαγές θα γίνονται αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο, με στόχο την καθολική σύνδεση με το myDATA της ΑΑΔΕ.
Με την τροποποίηση του σχετικού άρθρου, η έκδοση αποδείξεων λιανικής επιτρέπεται μόνο μέσω των εξής μέσων: την εφαρμογή της ΑΑΔΕ, τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης ή άλλα τεχνικά εργαλεία εγκεκριμένα από την Αρχή. Οι εξαιρέσεις πλέον θα χορηγούνται αποκλειστικά από τον Διοικητή της ΑΑΔΕ και δεν θα αφορούν χειρόγραφες λύσεις.
Η ρύθμιση αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για τον εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης, με έμφαση στη διαφάνεια και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Ειδικότερα, προβλέπεται η υποχρεωτική καταγραφή στοιχείων πελατών σε πιστωτικά άνω των 50 ευρώ, αλλά και η δυνατότητα καθορισμού ειδικών ενδείξεων στις αποδείξεις για συγκεκριμένες υπηρεσίες.
Με το νέο πλαίσιο, ενισχύεται η αξιοπιστία των συναλλαγών και δημιουργείται μια πιο ισότιμη βάση για όλους τους επαγγελματίες, καθώς αίρονται τα περιθώρια καταστρατήγησης μέσω μη καταγεγραμμένων παραστατικών.



