Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εγκαινιάστηκε το απόγευμα της Τετάρτης το νέο τμήμα Καμίνια – Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου, συνολικού μήκους 65 χιλιομέτρων.
Η νέα αυτή οδική αρτηρία μειώνει θεαματικά τον χρόνο μετακίνησης, συνδέοντας την Πάτρα με τον Πύργο σε μόλις 45 λεπτά και την Αθήνα με τον Πύργο σε λιγότερο από 3 ώρες, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση στους οδηγούς. Το τμήμα δίνεται επίσημα στην κυκλοφορία την Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025, από τις 12:00 το μεσημέρι.
Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου τμήματος, η Ολυμπία Οδός κατατάσσεται πλέον στους τρεις μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας, με συνολικό μήκος 277 χιλιομέτρων. Η διαδρομή συνδέει τις Περιφέρειες Δυτικής Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, ενώ έχει αντίκτυπο και στις περιοχές της Ηπείρου και των Ιονίων Νήσων.
Το έργο ενισχύει τον πολυτροπικό χαρακτήρα της μεταφορικής υποδομής της χώρας, συνδέοντας την Αθήνα και την Πάτρα με σημαντικά λιμάνια (Κατάκολο, Κυλλήνη) και το αεροδρόμιο του Αράξου, ενώ διευκολύνει την πρόσβαση προς την Αρχαία Ολυμπία και τα Ιόνια Νησιά, ενισχύοντας την τουριστική δυναμική της περιοχής.
Λειτουργία και διόδια
Το σύστημα διοδίων τίθεται σε ισχύ στο τμήμα Κυλλήνη – Πύργος (29 χλμ.), ενώ το υπόλοιπο τμήμα Μιντιλόγλι – Καμίνια (46 χλμ.), που περιλαμβάνει τα υπό κατασκευή 10 χλμ., θα λειτουργεί χωρίς διόδια έως την πλήρη ολοκλήρωσή του, που αναμένεται τον Νοέμβριο του 2025.
Ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος στην Ελλάδα, με αποκλειστική χρήση ηλεκτρονικών διοδίων και μηχανημάτων αυτόματης πληρωμής. Παράλληλα, εφαρμόζεται και το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, προσφέροντας εκπτώσεις έως και 60% σε συχνούς χρήστες.
Οφέλη σε ασφάλεια, εργασία και ανάπτυξη
Η νέα οδική αρτηρία έχει σχεδιαστεί με αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας, γεγονός που αναμένεται να μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα, όπως αποδεικνύεται από την εμπειρία της Κορίνθου – Πατρών, όπου τα δυστυχήματα έχουν μειωθεί κατά 91% από την παράδοση του έργου.
Κατά την κατασκευή απασχολήθηκαν περισσότεροι από 1.400 εργαζόμενοι, με την έμμεση απασχόληση να εκτιμάται στις 2.000 θέσεις εργασίας. Το έργο συνέβαλε στην αύξηση του τοπικού ΑΕΠ κατά 6% ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής, ενώ με τη λειτουργία του προβλέπεται περαιτέρω ενίσχυση της περιφερειακής οικονομίας έως και 5% στον νομό Ηλείας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά του Έργου:
-
Συνολικό μήκος: 74,8 χλμ.
-
2 λωρίδες + ΛΕΑ ανά κατεύθυνση
-
9 ανισόπεδοι κόμβοι
-
15 γέφυρες
-
66 διαβάσεις (27 άνω & 39 κάτω)
-
150 οχετοί
-
Τοίχοι αντιστήριξης συνολικού μήκους 7.250 μ.
-
4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
-
1 Τεχνική Βάση με Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας
-
2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών
-
2 μετωπικοί και 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων
Ιστορικό και Χρονοδιάγραμμα:
-
2008: Έναρξη σύμβασης παραχώρησης
-
2010-2011: Διακοπή λόγω κρίσης
-
2013: Επανεκκίνηση έργου, εξαιρείται το τμήμα Πάτρα – Πύργος
-
2020-2022: Επανένταξη και έναρξη εργασιών
-
2025: Παράδοση των τελευταίων τμημάτων (Καμίνια – Πύργος και Μιντιλόγλι – Καμίνια)
Η ολοκλήρωση της Πατρών – Πύργου αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τις υποδομές της χώρας, ενισχύοντας την ασφαλή μετακίνηση, την περιφερειακή ανάπτυξη και τον τουρισμό της Δυτικής Ελλάδας.



