Μια σημαντική αλλαγή στα μέσα μεταφοράς του Πειραιά ξεκινά την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου, με το ξήλωμα των εναέριων καλωδίων των τρόλεϊ, σηματοδοτώντας ουσιαστικά το τέλος μιας εποχής. Την εξέλιξη προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε συνέντευξή του στο Action24, υπογραμμίζοντας ότι η μετάβαση σε ηλεκτρικά λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας θα φέρει σημαντική αναβάθμιση στα δρομολόγια και στην εξυπηρέτηση των επιβατών.
Αλλαγές και στόχοι
Η πρώτη φάση του σχεδίου αφορά τον Πειραιά, όπου το πυκνό δίκτυο καλωδίων των τρόλεϊ δημιουργεί χρόνια προβλήματα στη λειτουργία και στις υποδομές της περιοχής. Το τραμ, για παράδειγμα, δεν κατάφερε ποτέ να επεκταθεί ως το λιμάνι λόγω σύγκρουσης με τις γραμμές των τρόλεϊ.
Παρά τις αλλαγές στο αστικό τοπίο, τα δρομολόγια θα συνεχίσουν κανονικά, εκτελούμενα πλέον από ηλεκτρικά ή θερμικά λεωφορεία, τα οποία θα επιτρέψουν και μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων. Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε ότι το οικονομικό όφελος είναι σημαντικό, αφού το κόστος δύο νέων τρόλεϊ ισοδυναμεί με την αγορά τριών ηλεκτρικών λεωφορείων.
Από τα 143 χιλιόμετρα του δικτύου τρόλεϊ, περίπου το 70% των καλωδίων θα αφαιρεθεί, διατηρώντας μόνο σε μεγάλες ευθείες τις γραμμές που θα παραμείνουν ενεργές. Στόχος είναι η αύξηση της συχνότητας και η διατήρηση λειτουργικού μέσου μεταφοράς.
Προστασία εργαζομένων και ενίσχυση στόλου
Οι εργαζόμενοι του στόλου τρόλεϊ δεν θα επηρεαστούν, καθώς θα μετακινηθούν σε λεωφορεία ή σε ενεργές γραμμές τρόλεϊ. Παράλληλα, προγραμματίζεται η πρόσληψη 300 νέων οδηγών. Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με λιγότερες βλάβες και υψηλή αξιοπιστία, αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά τα δρομολόγια, βελτιώνοντας την εμπειρία των επιβατών και την αποτελεσματικότητα του δημόσιου συστήματος μεταφορών.



