Πέμπτη, 10 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑΝέος ΚΟΚ: Τέλος στην ατιμωρησία για την οδήγηση χωρίς δίπλωμα – Αυστηρές...

Νέος ΚΟΚ: Τέλος στην ατιμωρησία για την οδήγηση χωρίς δίπλωμα – Αυστηρές ποινές και πραγματική λογοδοσία

Σε εφαρμογή τίθεται ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με βαριές ποινές για παραβάσεις που μέχρι σήμερα έμεναν ατιμώρητες – Στόχος η ουσιαστική ενίσχυση της οδικής ασφάλειας

Με σημαντικές τομές και μια σαφή στροφή στην αυστηρή εφαρμογή του νόμου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή επιχειρεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο της οδικής ασφάλειας στη χώρα. Για πρώτη φορά, η πολιτεία στέλνει σαφές μήνυμα ότι η ατιμωρησία τελείωσε – ξεκινώντας από τη σοβαρότερη ίσως παραβατική συμπεριφορά: την οδήγηση χωρίς δίπλωμα.

Από παράβαση ρουτίνας, σε πράξη με αυστηρές κυρώσεις

Μέχρι σήμερα, η οδήγηση χωρίς δίπλωμα, αν και ποινικά κολάσιμη, αντιμετωπιζόταν κυρίως ως διοικητική παράβαση, με αποτέλεσμα να ατονεί κάθε ελεγκτικός μηχανισμός. Το αυτόφωρο σπανίως εφαρμοζόταν, οι υποθέσεις έφταναν καθυστερημένα στη Δικαιοσύνη και συχνά κατέληγαν σε αθωώσεις, αφού οι κατηγορούμενοι είχαν ήδη προλάβει να εκδώσουν ή να ανακτήσουν το δίπλωμά τους. Η αίσθηση που δημιουργούνταν ήταν ότι «δεν τρέχει τίποτα» – ακόμη κι όταν απειλούνταν ανθρώπινες ζωές.

Η παρέμβαση Κυρανάκη και η νέα δέσμη μέτρων

Όπως επισημαίνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, εισηγήθηκε και πέτυχε τη θέσπιση αυστηρού, άμεσου και εφαρμόσιμου πλαισίου για τέτοιες περιπτώσεις. Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις του ΚΟΚ:

  • Ο εισαγγελέας προχωρά άμεσα σε σύνταξη κατηγορητηρίου.

  • Προβλέπεται χρηματική ποινή από 2.000 έως 40.000 ευρώ.

  • Επιβάλλεται ποινή φυλάκισης έως 1 έτος.

  • Το όχημα τίθεται εκτός κυκλοφορίας.

  • Σε περίπτωση πρόκλησης τροχαίου με τραυματία ή θύμα, η ποινή φτάνει έως και τα 20 έτη κάθειρξη, βάσει του άρθρου 290Α του Ποινικού Κώδικα.

Ένα νέο μοντέλο λογοδοσίας και ευθύνης

«Η νέα φιλοσοφία του Κώδικα στηρίζεται στην εφαρμογή του νόμου χωρίς εκπτώσεις. Δεν πρόκειται για απλή αυστηροποίηση, αλλά για μετάβαση σε ένα μοντέλο ουσιαστικής λογοδοσίας, όπου κάθε οδηγική συμπεριφορά έχει συνέπειες», σημειώνουν πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, η Ελλάδα αποκτά για πρώτη φορά έναν ΚΟΚ που δεν μένει στα χαρτιά και επιδιώκει να καλλιεργήσει κουλτούρα πρόληψης και υπευθυνότητας στους οδηγούς. Η οδική ασφάλεια, υπογραμμίζουν, «είναι αδιαπραγμάτευτη» και απαιτεί από όλους συμμόρφωση, συνέπεια και σεβασμό στη ζωή.

RELATED ARTICLES

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments